Mängureeglid

Mängureeglid, tegelase tegemine, tegelaseintervjuud jms
Kasutaja avatar
Die
Rollimängumaniakk
Postitusi: 28014
Liitunud: 18 Aug 2004, 16:19
Asukoht: Ilmaplats

Mängureeglid

PostitusPostitas Die » 25 Okt 2013, 14:54

ÜLDIST JUTTU

• Relvad – nagu ikka. Klassikaline. Boffer. Pähe ei löö, jalgevahele ka mitte. Lahmijaid me samuti ei armasta. Lisaks on relvadel komme veriseks saada, nürineda, katki minna jne.
* Improviseeritud relvad, e kas tohib kedagi rünnata tooliga, metsast leitud kaikaga, panniga jne? Vastus on, et JAH, aga seda järgmistel tingimustel: te ise vastutate oma eluga, et teie improviseeritud relv on OG teid ümbritsevatele isikutele ja ka teile endale täiesti ohutu (pann ei lenda saba otsast ära, puuoks ei purune ootamatult jne) ja KEEGI EI LÖÖ KEDAGI PÄRISELT mitte millegagi, mis ei ole relvakontrolli läbinud bofferrelv. Kõigi improviseeritud relvadega toimub ainult DEKLAREERIMINE, n: “ma virutan sulle puuhaluga”, mille juures puuhalgu hoitakse lihtsalt käes ja sellega kohe kindlasti ei vehita ringi.
• Füüsiline kontakt – näiteks maadlemine – on lubatud, kui kõik asjasse segatud osapooled sellega nõus on. Mängujuhi juuresolek on soovitatav, siiski. Teemal, et kes võidab, mängige kas kivi-paber-käärid või kasvõi täringuid (ja kellel on mingid boonused, see liidab need tulemusele otsa)
• Mängu ajal alkoholi tarbimine on keelatud.
• Narkootilised ained on samuti keelatud. Eksole. Loogiline.
• Tubakat võivad tarbida täisealised, ning selleks ettenähtud kohtades või lihtsalt seal, kus see ei häiri mittesuitsetajaid.
• Siseruumides saabastega ei käi. V.a erandjuhtumid.
• Peale mängu tuleb esitada oma tegelase kroonika. Ilma selleta ei taha väga järgmisele lasta.
• Reeglites paaniliselt näpuga rida ajada pole mõtet. Need on pigem abiks ja toeks. GMid jätavad endale absoluutse õiguse reegleid käigupealt ümber teha ja nende sõna on säädus!
• Mängujuhil on alati õigus. Isegi siis, kui reeglid midagi muud ütlevad.
• Rollileht ja muud vajalikud materjalid tuleb alati ise ilusti prindituna kaasa võtta.
* Kui teil juhtub mängus, et tekib reaalselt ja liiga OG-ohtlik olukord (prillid lendasid peast, nikastasite põlve, tekkis ootamatu haigushoog, kohe-kohe kukute taganedes auku), siis karjuge BANAAN. Võiks ju karjuda STOPP, aga see kipub segi minema IG mõistetega, nii et karjuge parem BANAAN. Ja kui keegi karjub BANAAN, siis jäävad kõik oma kohale (või siirduvad OG appi, kui see on vajalik), kuni ohtlik olukord on likvideeritud.
* PAUS. See on mängujuhi erifraas selle kohta, kui on vaja ootamatult midagi ümber paigutada või luua situatsioon. IG aeg peatatakse, mängijad sulgevad silmad (hea oleks, kui ka kõrvad) ja jäävad paigale, kuni GM Pausi lõppenuks kuulutab. Siis jätkub mäng, nagu mingit Pausi poleks olnud.
* OG-olemist tähistab kas punavalge lint või mõni muu tähis, mis on eelnevalt kokku lepitud. OG-tähisega tegelast pole näha ja teda pole olemas. GM’i puhul tähendab see, et ta on parajasti GM, mitte ei mängi mõnd NPCd. (v.a nähtamatud jms tegelased, keda muidugi võib ka OG-märgistatult mängida).

LISAKS:

Kui kellelgi on mingi erioskus ja ta seda kasutab, on tema asi ka neile, kelle peal ta seda kasutab, selgeks teha, mis nendega nüüd juhtus. Kui rolliloogika huvides on parem, et selgitaks GM, tuleb see eelnevalt GMiga kokku leppida.
Erioskused ei ole üldiselt kusagil kirjas. Need on mängijatel privaatselt teada. Kui ükskõik kes teeb teie pihta midagi, siis käituge rolliloogiliselt ja eeldage, et tal oli võime seda teha. Mida iganes ta siis ka ei teinud.

Haavu lappida ja ravitseda igaüks ei oska. Kes tunneb, et tal peaks kindlasti see oskus olema, andke GMile teada.

Relvi kasutada ka igaüks ei oska, mis tähendab, et ilma relvakasutusoskuseta tegelase käes arvestatakse löögid alati vähemtabavaks, haavad kergemaks jne. “Terav ots käib vastase sisse” muidugi kehtib, aga kui teie tegelane pole ikka õppinud oma leivalõikamise-nuga relvana kasutama, siis… ;)

Kehatuid, aga nähtavaid tegelasi (näiteks kummitused), tähistavad pikad valged lindid käte küljes. Et kehatud olendid suudavad käia ka läbi seinte, siis ärge palun neid OG ära barrikadeerige, sest OG on ka neil mängijatel vaja siiski uksi-aknaid kasutada (ja andke neile natuke rohkem aega seda teha, eks? ;))

Täiesti nähtamatutel tegelastel on valge lint ümber pea. Kui nüüd keegi erandina nähtamatut tegelast siiski näeb, on lindile kirjutatud mängija number.(Numbrid loositakse enne mängu)

Õnnistused mõjuvad üldiselt sedamoodi, et kõik tundub ilusam, rõõmsam ja helgem.

Preestrite sümbolringid on pühad ja maagilised, neisse niisama sisse ei trambita. Tulemuseks võib olla solvunud preester, pahane jumal ja ettearvamatud tulemused sissetrampijale.


Q & A:

Mitu elupunkti mul on?

Mitte ühtegi.
Elupunktide süsteemi meil ei ole. Surmasaamine sõltub sellest, kes lõi teid millega kuhu kui kõvasti (ja selle lõplikuks määrajaks on mängujuhid). Loogiliselt: kui sinu tegelasel lüüakse pea otsast, on ta surnud. Kui sinu tegelane raiutakse pooleks, on ta surnud. Tapma kipuvad ka igasugused kangemat sorti haavad rindkeres ja kõhus, suured verekaotused (näiteks mõne jäseme suuremahulise haava tõttu vms).
Loogiliselt - kui te objektiivselt arvate, et selle peale, mis teie tegelasega juhtus, on ta surnud, siis küsige mängujuhtidelt üle - kui nad teiega nõustuvad, siis nii ongi. Ja meil on tõesti väga kahju.

Mitu turvisepunkti mul on?

Kah mitte ühtegi, aga see ei tähenda, et turvis ei kaitseks. Kaitseb küll. Läheb katki ja mõlki kah. Turvisekandjad, võtke asja loogiliselt ja turvisele tekkivate kahjustuste järgi - kui turvis on ikka piisavalt viga saanud, siis on ta katki ja ei kaitse enam. Ent turvist võib saada ka parandada. Selleks on vaja seppa ehk tegelast, kel on Sepistamise erioskus ja selleks vajalikud vahendid. Ja see võtab aega sama palju, kui võtaks reaalselt (või siis tibake vähem, oleneb kui hea sepp on).

Kas ma võin kellegi praepanniga uimaseks lüüa? Kuidas see üldse käib?

Võite-võite. Üritada, see tähendab. Esemega uimastada võivad kõik - seda üritada, see tähendab. Selleks tuleb ühes käes omada uimastamiseks sobilikku objekti (praepann, puuhalg, mõõgapära (kuigi me võime ennustada, et selle viimase puhul on head šansid oma ohvril pea lõhki lüüa)) ja teisega teha selja tagant ohvrile ootamatu pai ja öelda "uimasta". (uimastamine funkab üldse eeldusel, et ta kuklapiirkond pole piisavalt kaitstud-pehmendatud.)

Teine punkt on omada enese läheduses mängujuhti, kes siis vastavalt teie tegelase taustale, esemele teie käes ja Juhusele (loe: GM veeretab täringut) otsustab, mis täpselt juhtus - kas te lõite teise uimaseks JA tal pea lõhki, lihtsalt uimaseks, lihtsalt pea lõhki (ja ta on teie peale tulivihane?) või talle muhu kuklasse ja ta on ilmselt samuti teie peale ärritunud. Kui teil pole GMi käepärast, võite omavahel mängida kivi-paber-käärid. Või midagi muud sarnast.


Mu tegelasele äsati just kuklasse praepanniga ja GM ruulis, et ta on uimane. Mis nüüd saab?

Nüüd te langete maha, kannatate teadvusetuse käes (lugeda tuleb 100ni ja seda aeglaselt) ja ärgates kannatate veel mõnda aega peapöörituse jms käes. Kui nii on ruulitud, siis on teil ka vastavas kohas muhk või muu vigastus.
Korduv uimastamine toob enamvähem kindlalt kaasa tervisekahjustused - mis täpselt, ütlevad GMid. Aga vähemasti oma sõprade korduv uimaseks löömine ei ole kasulik, uskuge meid. Ajukahjustus ei ole meie sõber.


Kas ma oskan relvi kasutada?

Kui teil see erioskus on, siis jah, vastavat relva (ja suurema tõenäosusega ka selle sarnaseid relvi). Muidu aga - ei, ja suure tõenäosusega (kui teie tegelane pole just kusagil väga sõjaväelises kohas vms üles kasvanud) pole te nende tarvitamist ka väga näinud.

Üldiselt on nii, et kui ilma relvakasutusoskuseta tegelane relva kasutab, ei suuda ta sellega surmavaid vigastusi tekitada, ja tema tekitatud haavad ruulitakse kergemaks kui need OG antud obaduse järgi olla võiksid. (V.a erandjuhtumid).

Ja - kelle amet ja taust just vastav pole, siis - suvalistel tegelastel relvi pole (v.a ehk nuga vööl, millega lõigatakse leiba ja liha ja sääraseid asju, ja mille teise tegelasse pistmine ei tule ühel terve mõistusega tegelasel küll lambist pähe) ega mõista nad neid ka kasutada.

NB! Relvad jäävad veriseks vms ollusega kaetuks, kui neid ei puhastata (markeerimiseks punane "vereteip" või lint), neil on komme nürineda, puruneda ja üldse käituda nagu OG relvadel. Palun hoolitsege selle kõige eest ise

NB! Relvad on teravad - kui te kannate hoolimatult tupeta mõõka-nuga-kirvest vöö vahel vms, võite sellega vigastada nii ennast kui teisi. See, et te seda sihilikult ei teinud, ei tähenda midagi. Relvad olgu tupes! Kui te pistate tupeta noa taskusse või seljakotti, on teil seal varem või hiljem auk, ja pole ei nuga ega ka asju. Vot nii.
It's not a world of sunshine, strawberries and fluffy white bunnies. It's a world where you fall and the vultures gather for a feast.

Kasutaja avatar
Die
Rollimängumaniakk
Postitusi: 28014
Liitunud: 18 Aug 2004, 16:19
Asukoht: Ilmaplats

Re: Mängureeglid

PostitusPostitas Die » 19 Mär 2014, 23:45

Mis ma tahtsingi tänasel päeval öelda (ma kindlasti ütlen seda enne mängu veel ;)): et Improvisatsioon on meie sõber. Tegelikult ka.

Mänguinfot on üleval parajalt palju, aga see ei tähenda, et keegi peaks end kammitsetuna tundma ja ei tohiks ise juurde mõelda. Tohib. Äge on!

Niisiis õhutavad mängujuhid teid, et - mõelge välja sõpru ja tuttavaid, mõelge välja seiklusi ja kuulujutte, kuulsaid poeete ja kurjategijaid. Ja kui keegi räägib teile midagi sellist, mida te ei ole varem kusagilt välja lugenud, siis minge kaasa, kasutage vana head JAA tehnikat ja uskuge, mäng läheb veel palju ägedamaks. No kui tõesti on kahtlus, et kas ikka sobib, siis tulge ja küsige GMide käest, aga pigem Ärge Tulge :)

Improge ja luuletage ja tundke end mõnusalt.
It's not a world of sunshine, strawberries and fluffy white bunnies. It's a world where you fall and the vultures gather for a feast.


Mine “Larpi üldinfo”

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline